loading...
سایت آر فوتبال
آخرین ارسال های انجمن
پسرک بازدید : 12 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

اگر چند هفته قبل گفته مي‌ شد که درخشان از بين حقيقي و کفشگري راي به ماندن کفشگري خواهد داد خيلي ها تعجب مي کردند. اما اين اتفاق رخ داد و در کمال تعجب سرمربي پرسپوليس از بين حقيقي و کفشگري، راي به جدايي حقيقي داد.

 

 

برای دیدن ادامه ی خبر به ادامه ی مطلب بروید

پس از جدایی رضا حقیقی بی گمان شنیدن نقطه نظرات مهرداد کفشگری در نوع خود جالب است. گفت‌وگوی او را با "آر فوتبال" بخوانید:

*در چند هفته ای که نیمکت نشین بودی، فکر این روزها را می‌ کردی که به یکی از بازیکنان مورد علاقه درخشان تبدیل شوی؟
من همان موقع هم که بازی نمی‌ کردم در مصاحبه هایم تاکید می‌ کردم که فوتبال سلیقه ای است. خیلی ها در آن هفته ها سعی داشتند به من القا کنند که آقای درخشان به خاطر اینکه توسط علی دایی در فوتبال کشف شده ام قصد ندارد به من بازی دهد. اما این حرف ها را قبول نمی‌ کردم و مطمئن بودم که اگر بازی نمی‌ کنم به خاطر سلیقه سرمربی است و نه مسائل دیگر. در نهایت هم دیدید که همین اتفاق افتاد و من پس از چند هفته نیمکت نشینی رفته رفته به ترکیب نزدیک شدم.

* تا بازی با استقلال که برخلاف نظر پیش‌بینی خیلی ها در ترکیب ثابت به میدان رفتی؟
شاید برای خیلی ها تعجب برانگیز بود اما حمیدخان قبلا با من صحبت کرده بود و من را از نظر روحی روانی برای این بازی بزرگ آماده کرده بود. به هر حال فوتبال حرفه ای است و در این فوتبال حرفه ای نباید کم آورد. من هم کم نیاوردم و در همان مقطع نیمکت نشینی به رغم اینکه چند پیشنهاد خوب از تیم های دیگر داشتم خواستم بمانم و حقم را بگیرم.

*قطعا خودت هم شنیده ای که گفته می‌ شد به این دلیل که شاگرد دایی هستی و وابستگی خاصی به او داری ممکن است در ترکیب کم کاری کنی. این موضوع بارها و بارها در برخی رسانه ها مطرح شد. اما این حرف ها به نظر نه روی تو تاثیر داشت و نه روی درخشان!
هر آدمی وجدان دارد و نباید وجدان را زیر پا گذاشت. من سه سال شاگرد علی دایی بودم و خیلی ها خواسته و ناخواسته مدعی بودند که ممکن است به خاطر همین مساله در پرسپولیس کم کاری کنم اما خود من اعتقاد دارم که دایی یکی از با شرافت ترین چهره هایی است که در عمرم دیده ام و هرگز نه من راضی به این کار می‌ شدم و نه او راضی بود یکی از شاگردانش چنین کند. من شاگرد مکتب علی دایی هستم و می‌ دانم پرسپولیس با 30 میلیون هوادار جای این کارها نیست. مطمئن باشید هر کس بخواهد کم کاری کند، آه هواداران دامن گیرش خواهد شد.

* اما برخلاف نظر تو خیلی ها در پرسپولیس سعی کردند مشکلات حاشیه ای ایجاد کنند.
نظر من این نبود چون معتقدم پرسپولیس تیم هواداران است و نباید سلایق شخصی را در آن دخیل دانست. پرسپولیس جای این بچه بازی ها نیست. علی دایی یک روز به من اعتماد کرد و من تا پای جانم برای او گذاشتم. حالا هم آقای درخشان به من اعتماد کرده و من هم تا پای جانم برای او می‌ گذارم تا جواب این اعتماد را بدهم.

*رضا حقیقی از پرسپولیس جدا شد، نظرت راجع به این جدایی چیست؟
نمی‌ دانم چه بگویم رضا یکی از بازیکنان خوب فوتبال ایران است. اما هر بازیکنی زندگی خودش را دارد و رضا حقیقی هم نسبت به رفتن حتما دیدگاه های خاص خودش را داشته. او شاید فکر کرده که در تیمی جز پرسپولیس می‌ تواند موفقیت بیشتری را کسب کند و ما هم باید به این تصمیم او احترام بگذاریم. هر چند من مطمئنم قلب رضا حقیقی با پرسپولیس است و با اینکه از پرسپولیس جدا شده اما هنوز به این تیم فکر می‌ کند.

*اما خیلی ها معتقدند آنهایی که از پرسپولیس رفته اند می‌دانند که چه چیز با ارزشی را از دست داده اند. آیا این مساله را قبول داری؟
من که تا به حال از پرسپولیس جدا نشده ام اما این قضیه را بارها و بارها از پیشکسوتان خودم شنیده ام. حتی بازیکنانی که 10 سال هم در پرسپولیس سابقه بازی داشته اند اعتراف می‌ کنند وقتی از این تیم جدا شده اند، تازه متوجه شده که پرسپولیس چه ارزشی داشته و نباید به راحتی از این تیم می‌ رفتند. اما من نمی‌ دانم این نظریه درباره رضا حقیقی هم صدق می‌ کند یا نه.

*گفته می‌ شد بین تو و رضا حقیقی مشکلاتی وجود دارد. این موضوع را تایید می‌ کنی؟
من و رضا شاید مثل خیلی های دیگر اختلاف سلیقه داشتیم اما هیچ مشکلی بین ما نبود. ما حتی قبل تر از این ها رفت و آمد خانوادگی هم داشتیم که البته این اواخر کمتر شده بود. به هر حال چند هفته رضا بازی کرد و چند هفته من بازی کردم. جالب اینکه زمانی که من نیمکت نشین مایکل اومانا شدم نه رضا حقیقی بنابراین هیچ مشکلی بین ما وجود نداشت. من امیدوارم روزی رضا بار دیگر به پرسپولیس برگردد.

*قبول داری که با جدایی حقیقی جا برای تو بیشتر باز شده؟
من هیچ وقت دنبال این موضوع نبودم. همیشه دوست دارم حقم را با تلاش و کوششم بگیرم نه مصدومیت، محرومیت و جدایی بازیکنان. حقم را با تلاش و کوشش می‌ گیرم نه اتفاقات پیش‌بینی نشده برای هم پستی هایم. من نیمکت نشینی را زیاد تجربه کرده ام. نیم فصل در راه‌آهن روی سکو می‌ نشستم اما رفته رفته دایی از من استفاده کرد. در پرسپولیس هم بعد از حضور آقای درخشان 4، 5 هفته روی نیمکت نشستم و مایکل اومانا در ترکیب اصلی در پست هافبک دفاعی بازی کرد. اما باز هم کم کم با تلاشی که داشتم به حق خودم رسیدم. این مسائل در فوتبال طبیعی است پس مطمئن باشید هرگز دنبال جدایی حقیقی از پرسپولیس نبودم.

*حالا با توجه به جدایی حقیقی تنها تو و نوراللهی توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را دارید. با این وضعیت فکر می‌ کنید حمید درخشان باید در پست هافبک دفاعی بازیکن جذب کند، یا تو و نوراللهی می‌ توانید از پس مسابقات لیگ و لیگ قهرمانان آسیا بربیایید؟
البته این مساله به سلیقه کادرفنی مربوط می‌ شود اما در آسیا مطمئنا ما به بازیکنان بین المللی نیاز داریم. تیم ما تیم جوانی است و بیشتر از 4، 5 بازیکن تجربه حضور در مسابقات آسیایی را ندارند. به همین خاطر خاطر ما باید بازیکنان بین المللی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا جذب کنیم تا کمک حال مان باشند. در آسیا هیچ تیمی شوخی بردار نیست و همه تیم ها می‌ آیند تا له کنند پس ما هم نباید دست روی دست بگذاریم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 151
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 34
  • بازدید کلی : 8,840
  • کدهای اختصاصی

    • هفته 17 جام خليج فارس
    • چهارشنبه 19 آذر
    • گسترش فولاد
    • 1-4
    • سپاهان
    • ملوان
    • 1-1
    • صباي قم
    • پيکان
    • 1-1
    • سايپا
    • پنج‌شنبه 20 آذر
    • فولاد
    • 2-1
    • پرسپوليس
    • نفت‌مسجد‌سليمان
    • 1-1
    • پديده
    • نفت تهران
    • 1-0
    • راه‌آهن
    • ذوب آهن
    • 1-2
    • تراکتورسازي
    • استقلال
    • 4-4
    • استقلال خوزستان